सीधे मुख्य सामग्री पर जाएं

LakshmiStudied in another languageEnlistedThe editingLakshmi, Lachmi, Lachhmi (Sanskrit: लक्ष्मी) is the goddess Ego in Hinduism. Manal Hai, wife of Bishnu, and Goddess Manal, the goddess of wealth and prosperity, forged. Saraswati aa paar

हनुमानहिंदू धर्म में एगो देवता हवें जिनकर रूप बानर के ह। हनुमान के अनन्य रामभक्त के रूप में मानल जाला[3] आ भारतीय उपमहादीप आ दक्खिन-पुरुब एशिया में मिले वाला "रामायण" के बिबिध रूप आ पाठ सभ में हनुमान एगो प्रमुख चरित्र हवें।[4] हनुमान के चिरंजीवी मानल जाला आ एह रूप में इनके बिबरन अउरी कई ग्रंथ सभ, जइसे कि महाभारत,[3] कई गो पुराण सभ में आ जैन ग्रंथ सभ,[5] बौद्ध,[6] आ सिख धर्म के ग्रंथ सभ में मिले ला।[7] कई ग्रंथ सभ में हनुमान के शिव के अवतार[3] भा अंश भी मानल गइल बा।[8] हनुमान के अंजना आ केशरी के बेटा मानल जाला, आ कुछ कथा सभ के मोताबिक पवन देव के भी, काहें कि इनके जनम में पवनदेव के भी योगदान रहे।[2][9]

हनुमान
Maruti.JPG
हनुमान, राजा रवि वर्मा के बनावल चित्र
संबंधित बाड़ेदेव
श्रीराम आ सीता के भक्त (बैष्णव मत)
शिव के अवतार भा अंश
हथियारगदा
ग्रंथरामायणरामचरितमानसहनुमान चलीसा, बजरंग बाण, शिव पुराण[1]
तिहुआरहनुमान जयंती
माई-बाबूजीअंजना (महतारी)
केशरी, पवनदेव[2] भा शिव (पिता)

हिंदू धरम में हनुमान के देवता भा पूज्य चरित्र के रूप में परतिष्ठा कब भइल ई बिबाद के बिसय बा। एहू बारे में बिबाद बा कि इनके पहिले का स्वरुप रहल आ वर्तमान देवता के रूप से केतना अलग रहल।[10] बैकल्पिक थियरी सभ के अनुसार इनके बहुत प्राचीन साबित कइल जाला, ग़ैर-आर्य देवता के रूप में कल्पित कइल जाला जेकरा के बाद में वैदिक आर्य लोग संस्कृताइज क लिहल, या फिर साहित्य में इनके धार्मिक प्रतीकवाद के उपज आ यक्ष रुपी देवता लोग के फ्यूजन से गढ़ल देवता के रूप में भी कल्पित कइल जाला।[11][12]:39–40

हालाँकि, हिंदू धर्म के परसिद्ध कृति रामायण महाकाव्य आ एकरे बाद के बिबिध रामकथा सभ में हनुमान एगो प्रमुख चरित्र के रूप में मौजूद बाने, इनके पूजा करे के बिबरन प्राचीन आ मध्यकालीन ग्रंथ सभ में आ पुरातात्विक खोदाई से मिलल सबूत सभ में कम मिले के बात कहल जाला। अमेरिकी भारतबिद, फिलिप लुटगेंडार्फ, जे हनुमान पर अध्ययन करे खाती मशहूर बाने, माने लें कि हनुमान के धार्मिक आ पूज्य देवता के रूप में महत्व रामायण के रचना के लगभग 1,000 साल बाद दूसरी सहस्राब्दी ईसवी में भइल जब इस्लाम के भारत में आगमन भइल।[13] भक्ति आन्दोलन के संत, जइसे कि समर्थ रामदास इत्यादि लोग द्वारा हनुमान के राष्ट्रवाद आ अत्याचार के खिलाफ बिद्रोह के चीन्हा के रूप में स्थापित कइल गइल।[14] आज के ज़माना में इनके मुर्ती, चित्र आ मंदिर बहुत आम बाने।[15] हनुमान के "ताकत, हीरोइक कामकर्ता आ सबल क्षमता" के साथ "कृपालु, आ राम के प्रति भावनात्मक भक्ति" के चीन्हा के रूप में शक्ति आ भक्ति के आदर्श मिलजुल रूप वाला देवता के रूप में परतिष्ठा भइल।[16] बाद के साहित्य में हनुमान के मल्लजुद्ध, आ कलाबाजी के देवता के रूप में भी आ ग्यानी-ध्यानी बिद्वान के रूप में भी स्थापना भइल।[3] इनके निरूपण आत्म-नियंत्रण, बिस्वास आ आस्था, नियत कारज में सेवा के भावना के छिपल निरूपण भइल जेकर बाहरी रूप भले बानर के बा।[15][17][11]

हिंदू धर्म में एगो बहुत चलनसार देवता होखे के साथे-साथ हनुमान जैन आ बौद्ध धर्म में भी मौजूद बाने।[5][18] इहे ना, बलुक भारत से बहरें के कई देसन में हनुमान के बिबिध रूप में परतिष्ठा बा, जइसे कि म्यांमार, थाइलैंड, कंबोडिया, मलेशिया आ बाली अउरी इंडोनेशिया में हनुमान के पूजल जाला भा इनके मुर्ती के निरूपण मिले ला। बाहरी देसन में हनुमान के चित्रण कुछ अलग तरीका से भी मिले ला जे हिंदू धर्म के हनुमान से भिन्न बा। उदाहरण खाती कुछ संस्कृति में हनुमान के बिसाल छाती वाला शक्तिशाली देव के रूप में जरूर कल्पित कइल जाला बाकिर उनके ब्रह्मचारी रूप में ना बलुक बियाह करे आ लइका-फइका वाला रूप में मानल गइल बा जइसे भारतो के कुछ इलाकाई हिस्सा में मानल जाला। कुछ बिद्वान लोग के अइसन मत भी बा कि परसिद्ध चीनी काब्यात्मक उपन्यास "शीयूजी" (पच्छिम के यात्रा), जे चीनी यात्री ह्वेन सांग (602–664 ईसवी) के भारत यात्रा के बिबरण से परभावित हो के लिखल गइल रहे, एह में कौतुक आ साहस भरल बानर के चरित्तर वाला हीरो, हनुमान के कथा से प्रेरणा ले के रचल गइल हवे।[5][19]

नाँवसंपादन

प्रणाम के मुद्रा में हाथ जोड़ले हनुमान

"हनुमान" नाँव, जे इनके सभसे चलनसार नाँव हवे, के उत्पत्ति आ अरथ के बारे में लोग एकमत नइखे। हिंदू धरम में एकही देवता के कई गो नाँव होखल बहुत आम बात हवे। कौनों-न-कौनों बिसेसता भा लच्छन के आधार पर देवता लोग के बिबिध नाँव रखल गइल हवें।[12]:31–32 हनुमान के भी कई गो अउरी नाँव बाड़ें जइसे कि आंजनेय, अंजनीसुत, अंजनी पुत्र, मारुति, पवनसुत, बजरंगबली इत्यादि बाकी एह में से सभके इस्तेमाल हमेशा ना होला। आम तौर प सभसे चलन में हनुमाने हवे।

एह नाँव के पाछे एगो ब्याख्या ई दिहल जाला कि हनुमान जी बचपन में सुरुज भगवान के सुघर फल बूझ के लपक लिहलें आ मुँह में भर लिहलें जवना से चारों ओर अन्हियारी फइल गइल आ हनुमान के मुँह से सुरुज के बहरें निकासे खाती इंद्र अपना बज्र से प्रहार कइलेन जवना से हनुमान जी के दाढ़ी ("संस्कृत में हनु) कुछ टेढ़ भ गइल। एही के बाद टेढ़ हनु वाला, इनके हनुमान कहल जाए लागल।[12]:31–32

एगो दूसर ब्याख्या ई कइल जाला कि संस्कृत में "हन्" के अरथ होला नास होखल, आ "मान" के अरथ होला गरब भा अभिमान; एह आधार पर हनुमान के अरथ बतावल जाला कि जेकर भक्ति में आपन मान नष्ट हो गइल होखे। अइसन इनके द्वारा राम आ सीता के भक्ति में अनन्य समर्पण आ भक्ति के कारण बतावल जाला। एह तरीका से हनुमान के ताकत, शक्ति आ बीरता के साथे साथ भावुक आ दयालु अउरी भक्त देवता के रूप में कल्पित कइल जाला आ भक्ति आ शक्ति दुन्नों के चीन्हा के रूप में देखल जाला।[12]:31–32

एगो तिसरहा मत जैन धरम में मिले ला। एह कथा के मोताबिक हनुमान अपना बचपन के दिन एगो अइसन दीप पर बितवलें जेकर नाँव हनुरुह रहे; एही दीप के नाँव पर इनकरो नाँव हनुमान धरा गइल।[12]:189

हनुमान शब्द के भाषाई बिबिधता के रूप में हनुमतअनुमान (तमिल में), हनुमंत (कन्नड़), हनुमंथुदु (तेलुगु) इत्यादि मिले लें। हनुमान के अलावा इनके अन्य कई नाँव नीचे दिहल जा रहल बाने:

  • आंजनेय,[20] जेकर बिबिध रूप बाड़ें: अंजनीसुतअंजनेयार (तमिल) आंजनेयादु (तेलुगु)। ई सगरी नाँव इनके महतारी अंजना के नाँव पर रखल हवें आ इनहन के मतलब होला "अंजनी के बेटा"।
  • केशरी नंदन, पिता केशरी के नाँव पर, जेकर मतलब बा "केशरी के बेटा"
  • मारुति, (मरुत माने पवन या वायुदेव) "पवन के बेटा";[4] अन्य नाँव में पवनसुतपवनपुत्रवायुनंदन इत्यादि।
  • बजरंग बली, "जेकर अंग बज्र नियर बलवान होखे"; ई नाँव उत्तर भारत के देहाती इलाका में बहुत चलनसार हवे।[12]:31–32
  • संकट मोचन, "संकट से छुटकारा दियावे वाला"[12]:31–32
  • महावीर', मने की महान बीर,
  • कपीश, कपि, मने बानर लोग के स्वामी इत्यादि।

इहो देखल जायसंपादन

संदर्भसंपादन

  1.  Brian A. Hatcher (2015). Hinduism in the Modern World. Routledge. ISBN .
  2. ↑ 2.0 2.1 Bibek Debroy (2012). The Mahabharata: Volume 3. Penguin Books. पप. 184 with footnote 686. ISBN 15-7.
  3. ↑ 3.0 3.1 3.2 3.3 George M. Williams (2008). Handbook of Hindu Mythology. Oxford University Press. पप. 146–148. ISBN 533261-2.
  4. ↑ 4.0 4.1 उद्धरण खराबी:Invalid <ref>tag; no text was provided for refs named Claus2003p280
  5. ↑ 5.0 5.1 5.2 Wendy Doniger, Hanuman: Hindu mythology, Encyclopaedia Britannica; For a summary of the Chinese text, see Xiyouji: NOVEL BY WU CHENG’EN
  6.  उद्धरण खराबी:Invalid <ref> tag; no text was provided for refs named whitfield212
  7.  उद्धरण खराबी:Invalid <ref> tag; no text was provided for refs named louis143
  8.  Devi Vanamali 2016, p. 27.
  9.  J. Gordon Melton; Martin Baumann (2010). Religions of the World: A Comprehensive Encyclopedia of Beliefs and Practices, 2nd Edition. ABC-CLIO. पप. 1310–1311. ISBN 978-1-59884-204-3.
  10.  अंबा प्रसाद श्रीवास्तव 2000.
  11. ↑ 11.0 11.1 Catherine Ludvik (1994). Hanumān in the Rāmāyaṇa of Vālmīki and the Rāmacaritamānasa of Tulasī Dāsa. Motilal Banarsidass. पप. 2–9. ISBN 978-81-208-1122-5.
  12. ↑ 12.0 12.1 12.2 12.3 12.4 12.5 12.6 Philip Lutgendorf (2007). Hanuman's Tale: The Messages of a Divine Monkey. Oxford University Press. ISBN 978-0-19-530921-8. पहुँचतिथी 14 July 2012.
  13.  Paula Richman (2010), Review: Lutgendorf, Philip's Hanuman's Tale: The Messages of a Divine Monkey, The Journal of Asian Studies; Vol 69, Issue 4 (Nov 2010), pages 1287-1288
  14.  उद्धरण खराबी:Invalid <ref> tag; no text was provided for refs named lele114
  15. ↑ 15.0 15.1 Constance Jones; James D. Ryan (2006). Encyclopedia of Hinduism. Infobase Publishing. पप. 177–178. ISBN 978-0-8160-7564-5.
  16.  Philip Lutgendorf (2007). Hanuman's Tale: The Messages of a Divine Monkey. Oxford University Press. पप. 26–32, 116, 257–259, 388–391. ISBN 978-0-19-530921-8. पहुँचतिथी 14 July 2012.
  17.  Lutgendorf, Philip (1997). "Monkey in the Middle: The Status of Hanuman in Popular Hinduism". Religion. Routledge. 27 (4): 311–332. doi:10.1006/reli.1997.0095.
  18.  Lutgendorf, Philip (1994). "My Hanuman Is Bigger Than Yours". History of Religions. University of Chicago Press. 33 (3): 211–245. doi:10.1086/463367.
  19.  H. S. Walker (1998), Indigenous or Foreign? A Look at the Origins of the Monkey Hero Sun Wukong, Sino-Platonic Papers, No. 81. September 1998, Editor: Victor H. Mair, University of Pennsylvania
  20.  Gopal, Madan (1990). K.S. Gautam (संपा.). India through the ages. Publication Division, Ministry of Information and Broadcasting, Government of India. प. 68.

स्रोतसंपादन

बाहरी कड़ीसंपादन

टिप्पणियाँ

इस ब्लॉग से लोकप्रिय पोस्ट

#जय_माँ_लक्ष्मी 🙏 🙏 🙏🔯 #माता_लक्ष्मी__की_कथा 🔯 By समाजसेवी वनिता कासनियां पंजाब एक बूढ़ा ब्राह्मण था वह रोज पीपल को जल से सींचता था । पीपल में से रोज एक लड़की निकलती और कहती पिताजी मैं आपके साथ जाऊँगी। यह सुनते-सुनते बूढ़ा दिन ब दिन कमजोर होने लगा तो बुढ़िया ने पूछा की क्या बात है ? बूढ़ा बोला कि पीपल से एक लड़की निकलती है और कहती है कि वह भी मेरे साथ चलेगी। बुढ़िया बोली कि कल ले आना उस लड़की को जहाँ छ: लड़कियाँ पहले से ही हमारे घर में है वहाँ सातवीं लड़की और सही।अगले दिन बूढ़ा उस लड़की को घर ले आया। घर लाने के बाद बूढ़ा आटा माँगने गया तो उसे पहले दिनों की अपेक्षा आज ज्यादा आटा मिला था।जब बुढ़िया वह आटा छानने लगी तो लड़की ने कहा कि लाओ माँ, मैं छान देती हूँ। जब वह आटा छानने बैठी तो परात भर गई। उसके बाद माँ खाना बनाने जाने लगी तो लड़की बोली कि आज रसोई में मैं जाऊँगी तो बुढ़िया बोली कि ना, तेरे हाथ जल जाएँगे लेकिन लड़की नहीं मानी और वह रसोई में खाना बनाने गई तो उसने तरह-तरह के छत्तीसों व्यंजन बना डाले और आज सभी ने भरपेट खाना खाया। इससे पहले वह आधा पेट भूखा ही रहते थे।रात हुई तो बुढ़िया का भाई आया और कहने लगा कि दीदी मैं तो खाना खाऊँगा। बुढ़िया परेशान हो गई कि अब खाना कहाँ से लाएगी। लड़की ने पूछा की माँ क्या बात है ? उसने कहा कि तेरा मामा आया है और रोटी खाएगा लेकिन रोटी तो सबने खा ली है अब उसके लिए कहाँ से लाऊँगी। लड़की बोली कि मैं बना दूँगी और वह रसोई में गई और मामा के लिए छत्तीसों व्यंजन बना दिए। मामा ने भरपेट खाया और कहा भी कि ऎसा खाना इससे पहले उसने कभी नहीं खाया है। बुढ़िया ने कहा कि भाई तेरी पावनी भाँजी है उसी ने बनाया है। शाम हुई तो लड़की बोली कि माँ चौका लगा के चौके का दीया जला देना, कोठे में मैं सोऊँगी। बुढ़िया बोली कि ना बेटी तू डर जाएगी लेकिन वह बोली कि ना मैं ना डरुँगी, मैं अंदर कोठे में ही सोऊँगी। वह कोठे में ही जाकर सो गई। आधी रात को लड़की उठी और चारों ओर आँख मारी तो धन ही धन हो गया। वह बाहर जाने लगी तो एक बूढ़ा ब्राह्मण सो रहा था। उसने देखा तो कहा कि बेटी तू कहाँ चली? लड़की बोली कि मैं तो दरिद्रता दूर करने आई थी। अगर तुम्हें दूर करवानी है तो करवा लो। उसने बूढे के घर में भी आँख से देखा तो चारों ओर धन ही धन हो गया।बाल वनिता महिला आश्रमसुबह सवेरे सब उठे तो लड़की को ना पाकर उसे ढूंढने लगे कि पावनी बेटी कहां चली गई। बूढ़ा ब्राह्मण बोला कि वह तो लक्ष्मी माता थी जो तुम्हारे साथ मेरी दरिद्रता भी दूर कर गई। हे लक्ष्मी माता ! जैसे आपने उनकी दरिद्रता दूर की वैसे ही सबकी करना। बोलो 👉🌹🙏जय_माँ_लक्ष्मी🙏🌹

#जय_माँ_लक्ष्मी 🙏 🙏 🙏 🔯 #माता_लक्ष्मी__की_कथा 🔯 By समाजसेवी वनिता कासनियां पंजाब एक बूढ़ा ब्राह्मण था वह रोज पीपल को जल से सींचता था । पीपल में से रोज एक लड़की निकलती और कहती पिताजी मैं आपके साथ जाऊँगी। यह सुनते-सुनते बूढ़ा दिन ब दिन कमजोर होने लगा तो बुढ़िया ने पूछा की क्या बात है ? बूढ़ा बोला कि पीपल से एक लड़की निकलती है और कहती है कि वह भी मेरे साथ चलेगी। बुढ़िया बोली कि कल ले आना उस लड़की को जहाँ छ: लड़कियाँ पहले से ही हमारे घर में है वहाँ सातवीं लड़की और सही। अगले दिन बूढ़ा उस लड़की को घर ले आया। घर लाने के बाद बूढ़ा आटा माँगने गया तो उसे पहले दिनों की अपेक्षा आज ज्यादा आटा मिला था। जब बुढ़िया वह आटा छानने लगी तो लड़की ने कहा कि लाओ माँ, मैं छान देती हूँ। जब वह आटा छानने बैठी तो परात भर गई। उसके बाद माँ खाना बनाने जाने लगी तो लड़की बोली कि आज रसोई में मैं जाऊँगी तो बुढ़िया बोली कि ना, तेरे हाथ जल जाएँगे लेकिन लड़की नहीं मानी और वह रसोई में खाना बनाने गई तो उसने तरह-तरह के छत्तीसों व्यंजन बना डाले और आज सभी ने भरपेट खाना खाया। इससे पहले वह आधा पेट भूखा ही रहते थे। रात हुई तो

Bal Vanitha Mahila Ashram What is such a thing that by applying it on the navel, even 40 years old starts looking 25 years old?By philanthropist Vanitha Kasniya PunjabOriginally Answered: What are the things that can be applied on the navel?

बाल वनिता महिला आश्रम ऐसी कौन-सी चीज है जो नाभि पर लगाते रहने से 40 साल का भी 25 साल का नजर आने लगता है? By समाजसेवी वनिता कासनियां पंजाब सबसे पहले जवाब दिया गया: ऐसी कौन-सी चीज है जो नाभि पर लगाने से 40 साल का भी 25 साल का नजर आने लगता है? बचपन से ही नाभि पर साधारण देसी घी/सरसों तेल/ हींग या लौंग वाला देसी घी लगाते हमने देखा है। आजकल तो नाभि से सम्बंधित चीजों की बाढ़ जैसी आ गई है तेल लगाने से लेकर मालिश, लेप, नेवल केंडलिग, विभिन्न प्रकार के नेवल थेरपिज आदि। हमारे यहां इसका इस्तेमाल पीढ़ियों से चला आ रहा है और यह बेहद असरदार साबित होता रहा है। सबसे पहले जान लेते हैं नाभि की महत्वता:- जब हम  कुंडलिनी, नाड़ी तंत्र और क्लासिकल हट योग की बात करते हैं तब आपकी नाभि को ऊर्जा के सबसे महत्वपूर्ण केंद्र के रूप में देखा जाता है। नाभि को प्राण की उत्पत्ति या बीज के रूप में भी देखा जाता है क्योंकि मां से गर्भ में पल रहे बच्चे को सारे पोषक तत्व नाभि (umbilical cord) से ही प्राप्त होते हैं। कुंडलिनी के संदर्भ में नाभि के स्थान को मणिपुर 👆👆👆चक्र / एनर्जी चैनल के रूप में देखा जाता है इसे सोलर पलक्स

Narasimha Puja 1. If Narasimha continues to worship the mind, he will get the power to defeat his enemies. 2. Those who accept Narasimha as the worship deity, they will get fame in all the 8 directions. 3. Due to the incarnation of Narasimha, forgotten Vedas, incomprehensible languages ​​and lost sacrifices have become common and have attained high status. One of the eight divine nations of the 4th century is "Singhalekundara". It is worth mentioning that the songs, songs and news sung on this site are only Narasimha avatar. 5. The first mention of Narasimha Avatar is found in Paripat. 6. Narasimha is also known as Narasimham, Singpran, Arikumattu Aksthan, Seem, Naram Singh, Ari and Anari. 7. Parasuraman and Balaraman are the two forms of anger in the ten incarnations of Tirumal. Thus the two avatars were not worshiped much by the Vaishnavas. But even though the Narasimha avatar is considered fierce, devotees worship him. 8. Kanbardan was the first to pronounce Narasimha Avatar. 9. Thirumagadevar in his Sivaka Chintamani, "Narasimha is the one who has found the devil," Narasimha Avatar. 10. Shiva came and drank the blood of Narasimha, who became enraged when he drank the blood of iron. After this he says that Narasimhar's anger has subsided. This information has been mentioned in Abhidhan Chintamani. 11. The real name of Sholingar is Cholasingapuram. The city, which was named after Narasimha, was incorrectly called Sholingar. 12. Narasimha Shrine is a cave temple at Singha Perumal Temple, Mattapally, Yatagirighatta and Mangalagiri. 13. Devotees believe that Narasimhara Niventiyal accepts half of the heart that we give to the lower octopus and releases the rest from his mouth. 14. Nanganallur Narasimha Temple was built around 1500 years ago. It was discovered by Indian archaeologists in 1974. 15. Adi Shankaracharya, who became the deity of Lord Shiva, praised Sri Lakshmi Narasimha and immediately gave him Narasimha. 16. Whenever you recite Narasimha Avatar, study the worship of Baghim, fruits and youths. 17. Lord Narasimha incarnated to realize that "I am in all things". Therefore Narasimha can be worshiped anywhere. 18. Narasimha avatar is a sudden incarnation of the avatars of Tirumal. 19. The Sun in the right eye of Narasimha, the Moon in the left eye and the fire in the middle eye. 20. Narasimhan means light-hearted. 21. Devotees believe that Narasimha's Tejas Gayatri is within magic. 22. "An Electric Phenomenon," says German scholar MaxManiler on Narasimha Avatar. 23. There are indications that Narasimha's roar generated during the killing of Iranikashipu crossed the 7 worlds. 24. Bhadra is also a name of Mahalakshmi. That is why Narasimman is also called Badran. The meaning of Badran is auspicious. 25. It is believed that though the Lord took many incarnations, his name would eventually go to Narasimhamarthi. 26. The first incarnation of Sahasranama is Narasimha Avatar. 27. There is something special in Narasimha Avatar which cannot be measured. 28. Ramayana, Mahabharata, Bhagavatam, 18 Puranas and Upa Puranas are all mentioned in the specialty of Narasimha. 29. Narasimha Mantra starts with one letter and extends to one lakh thirty two and can be fruitful. 30. Wherever Narasimha blesses, Anjaneyaar is firm. 31. Yog Narasimha is holding a knife in the waist in Vedatri. If people performing surgery worship him, then good results are obtained. 32. A torch will be held against the nose of Narasimha on the head of Vadapalli. It is believed that the lamp is moving in the air and Narasimha's breath is in the air. At the same time, the torch on Narasimhar's feet keeps burning unceasingly. 33. Worshiping Narasimha in Matapally will remove mental troubles. 34. While worshiping Narasimha, a poo-poo with the words "Srinarasimhaya Naama" is worshipped and one gets the benefit of learning all the magic. 35. Narasimha's name is also "perumal, shaking hands". This means that the devotees will be able to help him in the next hour when he is beaten with authority. 36. We should worship Narasimha like a publication. If you have such devotion, there is no need to ask for it. 37. Narasimha is full of all things. So he will give it to you without asking. If Narasimha is worshiped as Mridyuyesvak, then the fear of death will end. 38. There are many temples for Narasimha in Andhra Pradesh. The temple in the throne is covered with sandalwood on the statue throughout the year to reduce the anger of the originator. One day of the year can be seen without sandalwood. 39. Will drink matka in Mangalagiri temple. The name of the promoter is Banaka Lakshmi Narasimha Swamy. 40. There are many Narasimha temples which offer yoga. There is also a Yogananda Narasimha Swamy temple in front of Srikuramaham temple in tortoiseshell avatar. Pancha Narasimha Murthy is the originator of Vedadri. "" ""

नरसिंह पूजा By समाजसेवी वनिता कासनियां पंजाब  1. यदि नरसिंह मन की पूजा करना जारी रखते हैं, तो उन्हें अपने शत्रुओं को हराने की शक्ति प्राप्त होगी।  2. जो लोग नरसिंह को उपासना देवता के रूप में स्वीकार करते हैं, वे सभी 8 दिशाओं में प्रसिद्धि प्राप्त करेंगे।  3. नरसिंह अवतार के कारण भूले हुए वेद, अबोध भाषाएँ और लुप्त यज्ञ सामान्य रह गए हैं और उच्च पद प्राप्त कर चुके हैं।  4. सदी के आठ दिव्य राष्ट्रों में से एक "सिंघलेकुंडरा" है। उल्लेखनीय है कि इस साइट पर गाए जाने वाले गीतों, गीतों और समाचारों के केवल नरसिंह अवतार हैं।  5. नरसिंह अवतार का पहला उल्लेख परीपत में मिलता है।  6. नरसिंह को नरसिंहम, सिंगप्रान, अरिकुमट्टू अक्षथान, सीम, नारम सिंह, अरी और अनारी के नाम से भी जाना जाता है।  7. परशुरामन और बलरामन तिरुमल के दस अवतारों में क्रोध के दो रूप हैं। इस प्रकार वैष्णवों द्वारा दोनों अवतारों की अधिक पूजा नहीं की गई। लेकिन भले ही नरसिंह अवतार को भयंकर माना जाता है, लेकिन भक्त उनकी पूजा करते हैं।  8. कंबरदान ने सबसे पहले नरसिंह अवतार का उच्चारण किया था।  9. थिरुमगदेवर ने अपने शिवका चि